Algemene voorwaarden


Als u bij Studio Shyne bestelt gaat u akkoord met onderstaande voorwaarden. We vinden het belangrijk dat de rechten en verplichtingen voor iedereen duidelijk zijn, daarom kunt u ook een pdf-document opslaan.

 

1. Algemeen

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen, offertes en overeenkomsten tussen Studio Shyne en de opdrachtgever. Studio Shyne heeft ten allen tijden recht deze voorwaarden en/of de inhoud van de site te wijzigen. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze nadrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

 

2. Overeenkomst

Door het plaatsen van een bestelling via de website, een door ons gestuurde offerte of het bevestigen van een opdracht per e-mail, verklaart de opdrachtgever (de klant) de algemene voorwaarden te accepteren. Mochten er onduidelijkheden ontstaan omtrent deze voorwaarden of zich situaties voordoen die niet in deze voorwaarden zijn geregeld, dan worden deze situaties beoordeeld aan de hand van de algemene voorwaarden.

 

3. Annuleren

- Wil je een kaartje annuleren? Doe dit dan binnen 24 uur na akkoord op een offerte of het plaatsen van een online bestelling. Stuur een mail naar: info@studioshyne.nl
- Wilt u toch een kaartje of ontwerp annuleren nadat het al naar de drukker verstuurd is, of wij al een digitaal ontwerp hebben gemaakt? Dan worden er kosten in rekening gebracht.
Na de eerste digitale versie met ontwerprondes: €100, Wanneer het kaartje volledig naar wens van de klant is: €150,-. De prijzen zijn ex btw. Als de kaartjes al gedrukt zijn, zult u het volledige bedrag moeten betalen.
- Gepersonaliseerde producten en posters worden per order gedrukt, dit betekent dat er niet geannuleerd kan worden als het eenmaal bij de drukker ligt. Na ontvangst van een orderbevestiging van ons kan er niet meer geannuleerd worden. Ook heeft u geen wettelijke 14-dagen bedenk tijd als het om een gepersonaliseerd product gaat.

 

4. Prijs en offerte

- De prijzen zoals vermeld op de website zijn in euro’s en inclusief 21% BTW. De prijzen mogen ten alle tijde door Studio Shyne gewijzigd worden.
- Alle offertes en aanbiedingen van Studio Shyne zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld.
- Zodra er een prijsverhoging is, of een product niet beschikbaar vervalt de offerte. Tenzij dit binnen een termijn van 2 weken valt.
- Een offerte kan alleen in zijn geheel worden geaccepteerd.
- Zodra een offerte is geaccepteerd, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. Tenzij u binnen 24 uur annuleert.

 

5. Overeenkomst

- Zodra de klant een bestelling heeft geplaatst via de website van Studio Shyne of een offerte accepteert komt de overeenkomst tussen de klant en Studio Shyne tot stand.
- Studio Shyne is ten alle tijden gerechtigd geplaatste bestellingen te weigeren zonder redenen. De klant zal hiervan altijd op tijd op de hoogte worden gebracht.

 

6. Betalingstermijn

- Bij een bestelling in de webshop betaald u het volledige bedrag vooraf door middel van Ideal.

Bij offertes op maat:
- Zodra de offerte akkoord is vraagt Studio Shyne om een aanbetaling van 25%.
- Zodra de definitieve digitale proef akkoord is en het ontwerp naar de drukker verstuurd is, ontvangt u een factuur met het resterende bedrag. Deze dient binnen 14 dagen te worden betaald.
- Is er binnen 14 dagen nog niet betaald? Dan ontvangt u een herinnering. U krijgt de mogelijkheid om alsnog binnen 7 dagen de betaling te voldoen.
- Is er na de tweede herinnering nog geen betaling voldaan dan ontvangt u een laatste factuur om alsnog binnen 7 dagen te betalen.
- Is er na 3 herinneringen nog geen betaling verricht dan ontvangt de klant een laatste factuur die verhoogd is met 10% administratie kosten op het totale factuurbedrag. Deze factuur dient binnen 31 dagen te worden betaald.
- Is er hierna nog niet betaald dan is Studio Shyne helaas genoodzaakt gerechtelijke stappen te ondernemen waarbij alle bijkomende kosten op de klant verhaald zullen worden.

 

7. Aanlevering gegevens (door klant)

- De klant is verantwoordelijk voor de juiste aanlevering van de benodigde gegevens.
- De klant dient eerst akkoord te gaan met de verstuurde digitale proef. Na akkoord kan Studio Shyne niet meer aansprakelijk worden gesteld voor fouten in de gegevens van het geleverde product.
- Bij alle gepersonaliseerde producten krijgt de klant vooraf een digitale proef die bevestigd dient te worden op juistheid. Pas na bevestiging wordt het product naar de drukker verstuurd.

 

8. Eigendomsvoorbehoud

- Alle geboortekaartjes die op maat worden gemaakt zullen daarna ook op de website en socialmedia komen. Uiteraard worden persoonsgegevens zoals adres hier niet op getoond.
- De kaartjes zijn door Studio Shyne ontworpen en blijven dus ook eigendom van Studio Shyne.
- Wordt een ontwerp nagemaakt dan moeten wij daar kosten voor in rekening brengen, het is namelijk Studio Shyne’s eigendom. De kosten zullen de ontwerpkosten die gemaakt zijn bedragen.

 

9. Auteursrechten

Het zonder toestemming overheen van een auteursrechtelijk bescherm werk is conform de Auteurswet niet toegestaan. Hiervoor is altijd toestemming van de rechthebbende nodig. Er is dan ook sprake van een inbreukmakende handeling waarvoor u aansprakelijk bent.
Voornoemde handeling dient als een onzorgvuldig handelen te worden beschouwd. Conform artikel 6:162 BW is degene die een onrechtmatige daad pleegt, die aan hem kan worden toegerekend, verplicht de schade te vergoeden die een ander hierdoor lijdt.
Wij zijn genoodzaakt hiervoor een schadevergoeding te vragen, dit hangt af van welke ontwerpen, hoeveel ontwerpen en wat hiermee de verdiensten zijn/zijn geweest.


10. Leveringsvoorwaarden

- Zodra wij een bevestiging op de digitale proef hebben ontvangen wordt het verstuurd naar de drukker. De verwachte levertijd is dan 5-7 werkdagen.
- Wij werken met PostNL. Zodra het pakket wordt afgegeven hebben wij geen controle meer over de levertijd.
- Studio Shyne kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertraging en problemen van de levering door PostNL.
- Schade aan de verpakking door transport wordt niet gezien als product schade, en Studio Shyne kan hier dus niet voor aansprakelijk worden gesteld. We zullen uiteraard op zoek gaan naar een juiste oplossing.
- In weekenden en op feestdagen wordt er niet gedrukt en verzonden.

 

11. Klachten

- Indien geboortekaartjes niet naar wens zijn dient dit binnen 24 uur te worden aangegeven via e-mail.
- Zijn de kaartjes reeds verstuurd dan kunnen wij de klacht niet langer in behandeling nemen.
- Mocht er drukfouten zijn gemaakt bij de drukker kunnen we altijd contact opnemen met het betreffende bedrijf. U dient dan wel binnen 24 uur na ontvangst contact op te nemen via e-mail.

Algemene Voorwaarden 22
PDF – 53,0 KB